WHOA NEGLE LIR

Jeg er stor tilhænger af negle lir, lir til neglene, gadgets til neglene, hvoraf mit mellemnavn Negle Lir selvfølgelig er opstået 😜

MEN fra tid til anden er jeg stødt på negle lir der simpelthen er så skørt og overflødigt! Og nu har jeg besluttet mig at skrive om dem når jeg støder på dem!


Jeg er blevet inspireret til at kalde det “WHOA” fra en beauty-youtuber der hedder Tati, som laver youtube videoer om skønhedsprodukter, som hun kalder WTF/what the fuck. 


Igår så jeg denne youtube video om en neglelakfjerner-spray der angiveligt skulle fjerne lakken på ét sekund. Men allerede inden jeg trykkede play, tænkte jeg at det virkede som et WHOA produkt, da de lakfjernere jeg har prøvet tager 3-5 sekunder … Men efter at have set videoen stemplede jeg produktet som et vaskeægte WHOA produkt!!!! For det tager jo ikke engang kun 1 sekund!!! Hun bruger lige så lang tid, som med et hvilket som helst andet lakfjerner produkt … 

Lad være med at falde for de tricks producenterne prøver at narre os med. Faktisk vil jeg sige, at det bedste er at bruge ren acetone, vaske hænder efter afrensning af lak, og afslutte med håndcreme/og eller negleolie! 

Der er lidt skrøner om at det er skadeligt at bruge acetone, og at det udtørrer hud og negle. Så lad mig lige kort mane de skrøner i jorden! Dampe fra acetone er ikke skadelige i det omfang man bruger til bare at fjerne neglelak (faktisk producerer vores krop acetone. Ja den er god nok, vi har acetone i kroppen). Acetone udtørrer kun ganske overfladigt, så ved at påføre en god creme eller negleolie bagefter, så har man genoprettet fugtbalancen. 

Ren acetone, neglelakfjerner eller acetonefri neglelakfjerner. Jeg synes ren acetone fjerner lak hurtigst og er billigst. Jeg har også prøvet et par neglelakfjernere som var ganske gode, men selvfølgelig en del dyrere. Så er der acetonefri lakfjerner som jeg faktisk synes er en farlig fætter!! For det første fordi, at de faktisk må tilsætte en vis mængde acetone og stadig kalde den acetonefri. For det andet er der tilsat andre opløsningsmidler end acetone, og de er jo lige så “skadelige” og udtørrende som acetone … Så summen er: brug det der virkerbedst for dig, og lad dig ikke friste af ælakfjernere der lover alt muligt pjat 😛 

Sikkerhedsdatablad for acetone.

Leave a Reply

